Tandläkarbesök

Idag klockan tio kom en tandläkare hit för att fixa hästarnas tänder! Först ut var Toffee, som ju är 33 år gammal, och det visade sig att han saknade tre tänder och hade en som var på väg att ruttna. Han tycker, precis som många andra, att det är väldigt läskigt att behöva gå till tandläkaren, så vi gjorde allt för att hålla honom lugn och tillslut fick vi ut tanden. 



Näst på tur var Boggy, som tandläkaren tyckte att vi skulle ställa på ett bord för att han är så liten ;) Han var lite lugnare än Toffee men lutade sig bakåt och spjärnade emot när han fick tänderna raspade. Det gör inte ont på dem, men de tycker att det är obehagligt med den vibrerande raspen! 

Sist ut var Smartie, som var så cool! Han stod helt stilla och förtjänar verkligen dagens guldstjärna. Dock hade han lite snedslitna tänder, tror jag, tandläkaren var nämligen fransman och jag hade lite svårt att förstå alla tandläkartermer på engelska med fransk brytning, haha ... 

En sak som jag funderade på när jag stod där och höll i hästarna var hur sjutton man bestämmer sig för att bli hästtandläkare. Det känns knappast som någon dröm en har sedan barnsben, eller? Det är verkligen intressant med alla yrkesval en kan göra, och tur att det finns människor som brinner för de mest udda saker här i världen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: