Happy easter!

När mina bloggläsare börjar klaga på att jag uppdaterar för dåligt här så är det verkligen dags att jag skärper mig! ;)
De senaste dagarna har det varit full rulle här i Middleton, med allt från påskfirande, massor med god mat och besök från Sverige, så jag har inte haft tid att uppdatera er!

I fredags gick flickorna på påsklov i två veckor framåt, men hur mycket vila det blir för dem vet jag inte. Det händer ju alltid massa saker här i huset! På påskdagen i söndags firade vi traditionsenligt med att gå i kyrkan på förmiddagen. Eftersom jag och Eleanor skulle läsa en bibeltext högt för alla så lånade jag en väldigt påskig klänning från Sara dagen till ära! 

Jag och Evelyn

Jag och Eleanor!

Till påsklunchen samma dag hade vi gäster här och vi åt, utan att överdriva, i timmar. Först vankades det välkomstdrink, sedan förrätt bestående av bröd och kycklingleverpaté, huvudrätten lamm och potatisgratäng, och efterrätt - glass med salt karamellvodka på. Kalaset avslutades med ost, kex och kaffe såklart. Jag har nog aldrig varit så mätt i hela mitt liv! Sen var det dags för äggjakt! 

Detta är alltså påskäggen vi fått redan innan äggjakten. Jag skulle gissa på att det kommer räcka fram till jul ...

Påskharen lyckades hitta mig trots att jag gömt mig mitt på engelska landsbygden!

På kvällen i söndags fick vi besök från Sverige! Det var Saras mamma, hennes systerson Vilhelm och hans flickvän Hanna som kom, och jag satt uppe och pratade med dem till sent. Skönt att prata svenska! 
I måndags åkte vi allihop iväg och gick på kinarestaurang i Kidderminster med ett gäng av familjens släkt och vänner, ett sällskap på sammanlagt 22 personer. Det var väldigt trevligt, men jag blev återigen så himla mätt ... Vi fick in fler och fler rätter tills vi alla höll på att spricka av all god mat! 
Efter att ha tagit en powernap när vi äntligen lyckats ta oss hem från restaurangen frågade Vilhelm och Hanna om jag ville följa med dem ut på en pubrunda i Ludlow, och ett sånt erbjudande kunde jag ju inte tacka nej till! Det var knappt något folk ute men vi hade det jättetrevligt ändå och fick även sällskap av Benko en stund innan vi åkte hem runt midnatt. 

Idag har varit ännu en lång dag, fylld av mat! Jag gick som vanligt upp imorse och tog hand om hästarna i några timmar och när stallet var klart hade Hanna vaknat och följde med mig på en ridtur! Eftersom att hon är gammal fälttävlansryttare kände jag mig väldigt trygg med att slänga upp henne på Dan, och han uppförde sig väldigt bra. När vi kommit hem från ridturen och fått i oss lite lunch tog jag först en dusch, och sedan en powernap, för att sedan tillsammans med de andra bege mig till Henrys föräldrar där drinkar och middag väntade. Det mest spännande jag ätit idag är utan tvekan den finska påskdesserten Mämmi, som Hanna tagit med sig. Det liknar en kladdkaka vid första anblicken, men består bland annat av rågmjöl, rågmalt och sirap! Den äts tillsammans med ovispad grädde och socker som man strör över. Den var god, men sjukt mättande! Nu är klockan strax efter elva på kvällen här och resten av huset har gått och lagt sig, vilket jag också snart ska göra. På torsdag åker Saras släktingar hem igen, men redan på fredag förmiddag väntar ytterligare svenskt besök, nämligen utav min familj!!!! Som jag längtat efter och saknat dem! De stannar en knapp vecka, och förutom att visa dem runt här i Ludlow ska vi också åka på en roadtrip till Wales. Roligt! 

Kram på er alla där hemma!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: