En vanlig dag

Ni får gärna komma med förslag på vad jag ska skriva om eller vad för bilder ni vill se! 
 
En vanlig dag för mig som au pair och hästskötare här brukar se ut ungefär som följer: 
 
Jag går upp och äter frukost vid halv åtta och matar hästarna vid åtta. Måndagar och tisdagar följer jag Eleanor till skolbussen ungefär kvart över åtta, och sedan är det dags att släppa ut hästarna i hagen och mocka. Hur lång tid det tar beror lite på vilket humör jag är på och vilken podcast som är på i hörlurarna ;)  
 
En frukost!
 
Klockan 11 är det kafferast och då brukar vi samlas i köket och vara lite sociala innan alla återgår till sitt. Jag är då fri att göra vad jag vill fram till lunch, så oftast läser jag eller skriver i min resedagbok!
 
12:30 försöker vi äta lunch, vilket vi oftast lyckas ganska bra med. Sedan ägnar jag eftermiddagen åt att rida/tömköra, antingen ensam eller med Sara om hon har tid!
 
 
Runt halv 4 kommer tjejerna hem från skolan och då tar Evelyn oftast en powernap. Resten av kvällen tillägnas lek, läxläsning och middagsförberedelser, med en paus för att ta in hästarna när det blir mörkt. Vi äter middag runt halv 7, varpå barnen går och lägger sig. Om Sara och Henry har möten hjälper jag till med att lägga barnen och läsa godnattsagor (vilket jag helt ärligt tror att jag själv uppskattar mer än dem), annars brukar jag passa på att prata i skype eller läsa innan jag går och lägger mig. 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: