Beslutsångest

Idag är det en sån där grå, trist och regnig dag som gör att man bara vill krypa upp i soffan och svepa en filt omkring sig - vilket också är precis vad jag gjort. Jag var såklart ute och mockade och så i förmiddags, men sedan dess har jag spenderat ett par timmar i soffan med datorn i knäet för att försöka sätta mig in i djungeln av högskolor, behörighetskrav och antagningspoäng. Beslutsångest delux! Ungefär det enda jag har koll på just nu är att jag vill, och ska, börja läsa på universitetet/högskolan i höst. Jag vet också att om jag och Emelie hittar våra utbildningar i samma stad (håll tummarna!) så är vår dröm att flytta dit tillsammans. Det är alltså de återstående frågorna, som var och vad jag vill läsa, jag försöker reda ut nu. Det känns faktiskt ganska ödesdigert att jag snart ska bestämma både var jag ska spendera mina kommande 4,5 år, och dessutom vad jag förhoppningsvis ska jobba med hela livet. Himla tur att jag har två lugna hundar här bredvid mig som med deras blickar säger åt mig att inte ta allt på så stor allvar, och att det faktiskt går alldeles utmärkt att byta utbildning om man inte skulle trivas!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: