Au pair

När jag berättade för folk att jag skulle till England och arbeta som au pair och hästskötare var det flera som frågade vad au pair betydde. Jag svarade ungefär att det är när man bor hos en familj och tar hand om barnen, men googlade faktiskt innan jag åkte. Så, au pair är franska och betyder "jämlik med", och en au pair är en person som bor i en värdfamilj i ett annat land än sitt eget, hjälper till med barnpassning och visst hushållsarbete under en på förhand avtalad tid. Man ska bli behandlad som en familjemedlem, får mat och boende gratis, samt fickpengar. 
 
Mina arbetsuppgifter är först och främst att ta hand om hästarna. Jag ger dem mat, släpper in/ut dem, mockar, rider och hjälper till vid barnens ridlektioner. Jag hjälper även till att ta hand om barnen, laga mat, plocka ur diskmaskinen och mata hundarna, bland annat. Helt enkelt såna där vardagssysslor som man hjälper till med i en familj! Dessutom följer jag alltid med om de är bortbjudna på lunch någonstans, åker på utflykt eller går i kyrkan. Jag trivs jättebra och känner mig verkligen som hemma här - även fast jag så klart saknar min riktiga familj och alla vänner hemma i Sverige!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: