Vad är väl en bal på slottet ...

Ja, idag måste jag säga att jag känner mig lite som askungen! Det anordnas nämligen en hunt ball här i närheten, vilken Sara, Henry och sju av deras vänner är iväg på, medan jag och Sara, deras gamla au pair som nu bor i närheten, har varit barnvakter åt alla barn. Gissa hur många? 10 stycken!! 10 stycken barn, i åldrar från sex månader upp till tolv år. Jag önskar att jag kunde säga att det var en barnlek att passa dem (hehe), och det gick faktiskt helt okej med 9 stycken av dem, men från klockan nio fram till midnatt har vi försökt lägga den minsta som vägrade sova. Han bara skrek så fort vi la honom i spjälsängen och det var ett under att inte alla andra barnen vaknade. Efter många om och men, mycket skrik och gråt, somnade han äntligen i min famn strax efter tolv precis efter Sara åkt hem. Jag smög så försiktigt jag kunde och la ner honom när han sovit en stund, så nu är huset äntligen lugnt och tyst. Nu, tio över ett på natten, har jag städat undan lite efter kvällens bravader och ska snart gå och lägga mig jag också. Vilken dag!

Sara och Theresa var så fina! 

Archel underhöll alla efter middagen




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: