Ridlektion och tömkörning

Halv tio i förmiddags var det dags för Evelyn och hennes kompis Xanthe att ha ridlektion. De är bara fyra år, så det är inga avancerade saker de övar på, men de var riktigt duktiga både på att styra mellan koner och trava! Ponnyerna skötte sig väldigt bra som vanligt, jag blir alltid lite imponerad av hur väl en häst känner av sin ryttares förmåga och agerar utifrån det. Exempelvis är Toffee ganska mycket piggare och snabbare när Eleanor, sju år, rider honom än när Evelyn sitter på, bara för att han vet att hon klarar av det. 
 
Eleanor på Boggy
 
Nu på eftermiddagen ska jag först ta ut Dan på en liten tur, och sedan för första gången tömköra Smartie! Det ska blir riktigt roligt att se hur han reagerar, jag har ingen aning om ifall han har blivit tömkörd eller longerad innan eller inte. Dessutom ska vi ju försöka köra in honom om det går bra!
 
Jag och Dan på en ridtur med Sara häromdan
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: