Att sova som ett barn

Varenda natt sedan jag kom hit har jag sovit som ett barn. Jag har somnat så fort jag lagt huvudet på kudden och slutit ögonen, för att sedan sova som en stock ända tills väckarklockan ringer på morgonen. Jag vet inte om det är den friska luften, allt liv med djur och barn runtomkring eller det faktum att min säng är den skönaste jag någonsin sovit i, som gör det. Antagligen en kombination. Därför förvånade jag mig själv genom att igår ligga vaken till halv 4 på natten, fastän jag varit helt slut när jag gick och la mig vid 9. Sara och Henry var iväg på en middag och jag hade därmed ansvar för barnen, så jag antar att jag låg och väntade (inte helt olikt en orolig tonårsförälder) på att de skulle komma hem. Däremot blev jag nästan piggare när jag hörde dem smyga in vid halv 1 på natten? Konstigt det där. 
 
Igår på våran ridtur galopperade vi bland annat upp för ett fält, på vilket Saras kommentar var att hon aldrig sett Smartie springa så fort innan. Han, en kallblodig D-ponny, sprang nästan ifrån Dan, en fullblodig föredetta kapplöpningshäst. Där och då var jag ganska glad att jag hade sisådär en halvmeter lång man att hålla fast i! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: