Ludlow

När min familj var på väg hit förra fredagen, första april, fick jag det här sms:et från mamma:

Jag måste säga att jag blev lite orolig innan jag fattade att det var ett gammalt hederligt aprilskämt ... De kom hit precis som planerat med sin hyrbil strax innan lunch och fick ett väldigt varmt välkomnande med kramkalas av mig och barnen! Eftersom de gått upp fyra på morgonen för att hinna med flyget och var ganska trötta efter resan, så tog vi det lugn och bara umgicks resten av dagen.

I lördags hann vi däremot med en hel del! Vi åkte in till Ludlow efter att jag mockat på morgonen och kollade i second hand-butiker, gick in i kyrkan (som är otrolig!) och besökte turistbyrån för att hämta broschyrer och få lunchtips. Kvinnan där rekommenderade The Green Café nere vid floden i Ludlow, så dit gick vi och åt jättegod lunch! Dock var alla bord inne i caféet redan reserverade, så vi fick sitta på uteserveringen inlindade i filtar.

När vi ätit upp korsade vi floden (över en bro, inte som jesus) och tog en promenad på andra sidan.

På turistbyrån hade vi också fått reda på att en guidad tur runt stan skulle avgå från borgen vid halv 3, så efter att ha druckit traditionsenligt afternoon tea på borgcaféet hängde vi med på den. Mannen som ledde turen såg ungefär ut som om han var född i staden på sent 1800-tal och han tog med oss och ett stort gäng andra turister och berättade jätteintressanta anekdoter om byggnaderna runt om i staden. Väldigt spännande, och de två timmar rundturen tog kändes som max en halvtimme!

The Feathers hotell, som guiden påstod var det mest fotograferade i världen. Det sägs också vara hemsökt!

På hemvägen körde vi upp på Clee Hill för att spana på utsikten eftersom vädret klarnat upp. Himla mysig dag!